Palveluni

Opetus

Laban-menetelmä - luova tanssi ja tanssidraama, tanssiterapia

  • Liike luovuuden välineenä; luova liike, luova tanssi, tanssidraama

Kurssituksia ryhmissä, organisaatioissa, työyhteisöissä, yksilötasolla tanssiterapiana.

Perustuu Rudolf Labanin (1879 - 1958) kehittämään mentelmään, joka on vaikuttanut voimakkasti mm. urheiluun, länsimaisen modernin tanssin syntyyn, tanssiterapiaan ja fysioterapiaan.

Laban-menetelmä vaalii ajan ja tilan tiedostamista, ja sillä on tasapainottava vaikutus yksilöön ja ryhmiin. Menetelmä perustuu nonverbaaliselle kommunikoinnille ja edustaa siten toimivaa ja helposti saavutettavissa olevaa kehollista taitamista ja hallintaa. Laban-menetelmä ja hänen liikkeen teoriansa on universaali kokonaisuus ja riippumaton kulttuurisista erityispiirteistä, koska teorian ja menetelmän lähtökohtana ovat ihminen omine tarpeineen ja maailman asettamat olemassaolon ehdot ja vaatimukset, jotka ovat kaikille ihmiselle samat. Peruselementti ihmisen elämässä on liike, ei ole elämää ilman liikettä.
(Margit Carpelan, TaY 2004)
Ihmisenä olemisen kokemisen tarve ja inhimillisyys, sakraaliset riitit, sosiaalinen kommunikointi ja luonnollinen itseilmaisun tarve ovat tanssillisen liikeilmaisun syvät lähtökohdat ihmisissä ja yhteisöissä. Tanssi ja liike ovat tunteiden aktiivista vapautusta eli kehon ja mielen yhteys kauneimmillaan. Sitä voi myös nimittää nykyisin käytössä olevalla termillä mindfulness.

Asahi Health

  • Terveysliikunta ja tietoisuustaidot hyvinvoinnin perustana

Asahi Health on kynnyksetön harjoitus, joka sopii kaikille.

Asahi on asiantuntijoiden suomalaisille kehittämä hoitava ja ennaltaehkäisevä liikuntamuoto, joka perustuu liikunnan ja kehollisuuden filosofiaan. Se on saanut vaikutteita mm. kiinalaisesta lääketieteestä ja japanilaisesta kamppailu-urheilusta.

Asahin tarkoitus on avata uusi hyvinvoinnin malli, jossa liikunnan kautta opetellaan ergonomiset kehon käytön periaatteet niin työssä kuin vapaa-ajalla. Asahi sopii erityisen hyvin ikääntyville ihmisille ylläpitämään toimintakykyä.

Hathajooga

  • Pranayamat ja asanat eli hengitysharjoitukset ja joogan asennot

Hathajooga on hyvä, turvallinen ja rauhallinen perusjooga. Se sopii kaikille ja on erinomainen myös aloittelijoille. Hathajooga johdattaa harjoittajansa joogan hengitykseen ja keskittymiseen. Kehoystävälliset jooga-asennot ovat helppoja suorittaa. Tunnin lopuksi syvärentoutetaan koko keho.

Kundalinijooga

Jos etsit fyysisiä ja henkisiä haasteita ja haluat jotain enemmän, aloita Kundalinijooga!

Kundalinijooga on erittäin vanha joogan muoto, jossa tällä hetkellä on monia joogan perinteisiä arvoja kuten kriyat, jotka yhdistyvät kundalinienergiaan, sekä monimuotoiset meditaatiot. Hengitystekniikan oppiminen vaatii jonkin verran aikaa.

Kundalinijooga on voimakkasti energisoiva joogan muoto ja osassa sen asanoita löytyy haasteellisuutta. Sillä on vahva chakroja taspainottava vaikutus. Kaikki lähtee kuitenkin aina alkeista!

Pilates: kevyt- ja voimaohjelmat sekä odotusajan pilates

Pilates keskittää liikkeen kehon keskustaan ja lantionseutuun, sekä selän ja vatsan syvien lihasten vahvistamiseen. Pilates tasapainottaa kehoa ja parantaa ryhtiä sekä hengitystä.

Kevyet mattopilatesohjelmat lähtevät alkeista ja etenevät rauhallisesti terveysliikuntaperiaatteella kokonaisvaltaiseen kehonhuoltoon sekä venyttelyyn.

Voimaohjelmat ovat pidemmälle edistyneille suunnattuja rankempia kestävyys- ja kunto-ohjelmakokonaisuuksia, joissa on myös keskilattiaharjoitteita.

Odotusajan pilates on odottaville äideille tarkoitettu Pre-Natal -ohjelma, joka paneutuu hengityksen hallintaan ja työstää lantionpohjan lihaksia pehmeästi. Kokonaisuus on hellävarainen, rauhallinen, venyttelevä ja rentouttava.

Taiteellinen työskentely

  • Koreografiat ja teatteriohjaukset ammattilaisille ja harrastajille

Photo modeling

  • Valokuvamallin työt
  • Catwalk-mallin työt

Lisäksi

  • Reiki-hoito: Usuin luonnollisen parantamisen menetelmään perustuvat energisoivat hoidot
  • Astrologiset tulkinnat
  • Tarot-tulkinnat